Mój Filtr paliwa po kupnie auta z Niemiec i po dalszym użytkowaniu go około roku na Polskich drogach

Cześć ,
Na zdjęciu przedstawiony filtr paliwa od Mazdy 121 rok produkcji 2001 przebieg 130 tys. - auto sprowadzone z Niemiec i po użytkowaniu około roku w Polsce i tak wygląda filtr. Jak widać obudowa jest mocno skorodowana, że aż po uderzeniu młotkiem pękło wygląda na to,że bardzo długo nie był wymieniany ale naszczęście został wymieniony szkoda że po zakupie nie spojrzałem jak wygląda bo tak wymieniłbym od razu, ale naszczęście brudy zatrzymały się na cześci filtrującej było rudawo na papierze. Tak więc oglądajcie swoje auta . :)

Kiedy wymiana Filtra Paliwa ?

Najczęściej zaleca się wymianę filtra paliwa po przejechaniu od 30 000 do nawet 120 000 km w niektórych samochodach japońskich. Jeśli dystans, który przejeżdżamy w ciągu roku, to około 10 000 km, wówczas warto wymieniać filtr paliwa co roku.
Warto pamiętać, że w przypadku silników diesla wymiana filtra powinno się dokonywać przed każdą zimą. Oczywiście na Filtr wpływają różne czynniki , więc wymiana może być niespodziewana i nie koniecznie po przejechaniu  X tysięcy km. Tak więc wymieniajcie filtr paliwa, zwlekanie może zapchać filtr. Auto z zapchanym filtrem zużywa więcej paliwa i słabo reaguje na wciskanie pedału gazu  zauważyć można też nie równą pracę silnika , Z zwlekaniem mogą też wystąpić bardzo poważne konsekwencje dla silnika...


Pozdrawiam


Komentarze